Çürük ve Harabe - kitap yorumum


Konusu:
Yeni bitirdiğim ‘Çürük ve Harabe’ ile karşınızdayım. Şimdiki kitabımız bir zombi kurgusu. Zombilerin bulunduğu Çürük ve Harabe’den çitlerle ayrılmış, korunaklı bir kasabadayız. Burada bir nevi kredili sistem var ve çocuklar 15 yaşından itibaren herhangi bir işte çalışmak, yemek yiyebilmek için o krediyi kazanmak zorundadır. Hikayemiz gereği 15’ine basan Benny Immura kendisi için en uygun işi arar ancak denediği hiçbir iş ona uygun değildir. Abisi Tom ona defalarca kendisiyle çalışabileceğini söylese de o hep reddetmiştir; çünkü abisi bir zombi avcısıdır ve Benny onun korkak biri olduğunu düşünmektedir. Başka iş bulamayan ve zamanı da kalmayan Benny sonunda istemeyerek de olsa Tom’un teklifini kabul eder. Fakat sadece zombi öldürmeyi öğreneceğini sandığı bu işte; geçmişini, duyguların gücünü, insanlığı öğreneceğinden haberi yoktur.


Yorumum:
Son zamanlarda çok ele alınan bir konu oldu zombiler bence. Ben de Walking Dead ile birlikte tanıştım bu dünyayla ve -inanması zor ama-  gerçekten sevdim. Daha sonra bu konuda filmler de izledim ama benim için hala en iyisi Walking Dead ‘tir. Şimdi ise ilk defa bir kitabını okumuş oldum. Biliyorum, Walking Dead’in kendi kitapları var fakat diziyi takip ettiğim için aynı kurguyu tekrardan okumak istemedim. Dolayısıyla Çürük ve Harabe, bu nedenle aldığım ve bu türde denediğim ilk kitap.
İtiraf etmek gerekirse, dört bölümden oluşan kitabın ilk bölümü bana çok sıkıcı geldi ve uzun zaman boyunca bitiremedim o ilk kısmı. Hatta bir ara bırakmayı da düşündüm, fakat kitapları yarım bırakmak en nefret ettiğim şeylerden biridir, bu nedenle biraz daha zorlamaya karar verdim. İlk bölümler her kitap için zordur, yazarın sizi o distopyaya dâhil edebilmesi, o kurgunun içinde yaşatabilmesi gerekir. Kitabın ilerleyen bölümleri için de temel burada atılır. Kitapta temel atmakla fazla uğraşılmış gibi geldi, sanırım bu nedenle sıkıcıydı. Çünkü önemli bilgiler öğrenseniz de kitaba dahil olamıyorsunuz, sanki anlatım dili sizi içine çekmek yerine dışarı itiyordu. Ama bunca kötü yorumumdan sonra şunu söylemem gerekir ki; ikinci bölümden itibaren derin bir nefes alıp kitaba yeni başlamış gibi devam edin.  Artık düğümler ardı ardına çözülmeye başlıyor ve insan kitabın diline alıştığı için de daha rahat ve hızlı gidiyor. Bu aşamadan sonra kitabı biraz daha anlayabiliyoruz. Her bölüm bir öncekinden daha heyecanlı ilerlerken yazarımız son bölümde sizi şaşırtmayı başarıyor ve devamını merak etmeden duramıyorsunuz. Bu nedenle ben de ikinci kitabına talibim ve çıkar çıkmaz alacağım.
Şimdi bir toparlamam gerekirse; evet belki olumsuz kısmıyla sizi çok sıktım ama belirtmem gerekiyordu. Çünkü bu kitapta en şaşırdığım noktalardan biri de bu; yani beni bu kadar sıkmışken birden heyecanı geri kazandırması ve devamını  -deli gibi- okuma isteği uyandırması. Bu bir kitap için muhteşem bir dönüş noktası bence. Ki bazı okurların başında da sıkılmayabileceğini göz önüne alırsak –çünkü bu benim kendi fikrimdi- baştan sona iyi bir kurguyla karşı karşıyayız demektir. Yani kurgusundan bir yıldız aldı.
Anlatım dili için çok bir şey söyleyemeyeceğim, çünkü gerçekten çok daha iyi anlatımlar gördüm –bkz. Marslı- . Başındaki sıkıcılığın da anlatımdan kaynaklandığını düşünürsek ortalama bir düzeyde diyebilirim. Karakterlerine de başta hiç ısınamamış olsam da sonlara doğru Tom’u gittikçe artan bir düzeyde sevmeye başladım. Bence asıl kahraman Tom’du. Benny karakteri biraz değişkendi; bazen     –birçok kitapta gördüğümüz- yaşından olgun davranan biriydi bazen de yaşına göre çocuksu yanları vardı. Arka planımızı – zombi dünyası- düşünürsek olgunluk kurguya uygun ama çocukça davranışlar biraz göze batıyor. Belki de burada ana karakterimizin kendi kişisel iniş çıkışları yansıtılmaya çalışılmış olabilir. Gerçekten öyleyse, yazarımız bunu çok iyi dahil etmiş kurguya.
Aslında her eksiğini bir artısı kapatıyor bu kitabın. Bu nedenle tam bir karar veremiyorum. Sanırım buna ikinci kitaptan sonra daha iyi karar verebilirim. Aynı tür kitapları okumaktan sıkıldıysanız, tavsiye ederim, değişik bir deneyim olur :) Ben, dediğim gibi son anda fikrimi değiştirdiği için ikinci kitabı da okumaya karar verdim. Siz de ilkini okuduysanız yorumlarda düşüncelerinizi paylaşmanıza çok memnun olurum :)

Yorumlar

  1. Hoşgeldiniz :)
    Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Henüz çok yeniyim ama elimden geldiğince geliştirmeye çalışacağım. Ben de sizi takibe alıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Blog keşif etkinliğinden geldim sizi takipteyim.Bana da beklerim :) http://birkitaphirsizi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, ziyaretin için teşekkür ederim :)
      Bu arada çok güzel bir blogunuz var, ben de sizi takibe aldım :)

      Sil
  3. Merhaba canım blog keşif etkinliğinden geliyorum takip listeme ekledim:-)beni takip edersen çok sevinirim:-)
    Http://fatmadenizz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette takip ederim, hatta takibe aldım bile :)
      Bu arada ziyaretin için çok teşekkür eder, yine beklerim:))

      Sil
  4. Yorumuna kesinlikle katılıyorum. Banada ilk kısmı çok sıkıcı gelmişti ve bende bırakmayı düşündüm ama kitabı yarıda bırakmayı sevmem ve güzel şeylerin olacağını düşünüyordum son çare bu kitap hakkında belki bir yorum yapılmıştır diyerek baktım senin yorumunu görünce okumak istedim ki iyikide okumuşum. Hikayenin sonrası harikaydı. Hikaye benny'nin etrafında dönüyordu ama tom daha çok sevildi sanırım çünkü bende Tomu çok daha sevdim. Okumayanlar varsa spoil vermek istemem; Tomun başına gelen o olaydan sonra inanamadım,her bölümü o olaydan kurtulacağını düşünerek okudum bi oturuşumda bitirdim resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı beğenmenize çok sevindim :) Demek ki düşüncelerimiz ortakmış kitap hakkında :) İkinci kitabını çok büyük bir merakla bekliyordum fakat basımını o kadar çok uzattılar ki hikayeyi iyice unutmama neden oldu. Yine de güzel olacağını düşünüyorum. Eğer seriye devam ederseniz lütfen bildirin, merakla bekliyorum :D
      Sevgilerimle :)

      Sil

Yorum Gönder

Ne düşünüyorsun, benimle de paylaş :)

Popüler Yayınlar